HLEDEJ


ČLÁNKY ▸
KATALOG DOMŮ
FIRMY ▸
NÁSTROJE ▸

Rozhovor s Petrou Hlaváčkovou - budoucím projektantem dřevostaveb

Dnešní rozhovor je s redaktorkou Dřevostavitele, studentkou 5. ročníku oboru Stavby na bázi dřeva, Lesnické a dřevařské fakultě MZLU v Brně. V rozhovoru se dozvíte, jak Petra hodnotí své studium i to, jak ji škola připravila na skutečný život mezi dřevěnými překlady a nosníky.

Student dřevostaveb
i Foto: © Dřevostavitel

Ahoj Petro, začneme hned na úvod podstatnou otázkou: Proč jsi se rozhodla studovat dřevostavby? Máš nějaký vztah ke dřevu nebo jsi volila podle toho, že je to obor na vzestupu?
Dřevo jako materiál mám moc ráda, a možnost vytvářet něco jinak a ještě k tomu z velké části z obnovitelných zdrojů mi přišla jako nejen zajímavá, ale i perspektivní.

Myslíš si, že sis vybrala dobře?
Stále v to věřím! Když jsem se rozhodovala, moc jsem toho o tomto oboru nevěděla. Neznala jsem nikoho z oboru dřevostaveb, ani nikoho s vlastní zkušeností s dřevostavbou. Ale čím víc toho vím, a čím více se setkávám s lidmi se zkušenostmi, jsem si stále jistější, že mé rozhodnutí bylo správné.

Bude Vás zajímat: Cena dřevostavby a jak ji stanovit?



Zkusila sis osahat realitu na nějaké stáži nebo praxi?
Ano, zrovna nedávno jsem měla možnost si to na čtyři týdny vyzkoušet. Pokud někdo váhá, jestli zvolit praxi ve firmě blízko ale tak trochu mimo obor, nebo dojíždět dál, tak jednoznačně doporučuji jít do oboru. Nejlépe blízko k pozici co by člověk chtěl po škole dělat…

Překvapilo tě na praxi vyloženě něco, co jsi nečekala?
Myslím, že asi ne nic zásadního. Bylo mi od počátku jasné, že praxe je vždy tak trochu něco jiného než školní teorie. Byla to spíš hromada detailů, nad kterými se v lavici člověk ani nepozastaví, ale v praxi zjistí že je to třeba nějak řešit.

Byla si ze školy více/méně připravená? Je jasné, že všechno chce čas a zkušenosti, ale jde mi o to, jestli sis nepřipadala úplně mimo mísu?
Myslím, že na to by asi lépe odpověděl můj tehdejší vedoucí. Z mého pohledu to bylo tak půl na půl. Věděla jsem, jak se to má udělat, ale nikdy jsem obdobný úkol ve škole prakticky neřešila. Takže během praxe jsem při praktické části přišla, na to, že hromadu věcí nevím, jak se dělají, či jak by se měli dělat.

Dokázala bys vyzdvihnout to nejdůležitější, co ti škola dala a naopak dát nějaký tip na zlepšení?
Myslím, že mi dala teoretický základ, ale často se jednotlivé části striktně oddělovaly. Tip na zlepšení by byl asi ve větším propojení jednotlivých předmětů a mnohem více exkurzí, praktických cvičení a přednášejících z praxe.

Chtěla bys po ukončení studia zůstat v oboru? Co by tě nejvíc bavilo?
Ano, chtěla a budu se o to maximálně snažit. Nestuduji jen proto, abych „měla papír“. Chtěla bych se tím, čemu jsem věnovala tolik času i prostředků, a co mě navíc i baví, živit. Nejvíce mne zaujala práce projektanta, s jehož náplní jsem se seznámila právě během praxe.

Bude Vás zajímat: Návrh a projekce dřevostavby



Prozradíš nám, čím se bavíš ve volném čase?
Ráda sportuji, turistika mi taky není cizí. Občas si vyrazím za nějakou tou kulturou do divadla či kina, a docela hodně čtu.

Co bys chtěla na závěr vzkázat našim čtenářům?
Doufám, že Vám Dřevostavitel přinese hromadu zajímavých článků, ve kterých najdete vše, co hledáte. A ještě něco navíc.

P.S. Máte zájem získat moderní kamna na dřevo zdarma? Na webu HS Flamingo právě probíhá soutěž o kamna za 50.000 Kč. Účast v soutěži není složitá a šance na výhru je poměrně vysoká.

SDÍLET ČLÁNEK

Vydáno dne:
07.11.2012

13

Studenti píší o dřevostavbách, studenti píší na Dřevostaviteli
Tešte se! Mladá krev z LDF bude kolovat i Dřevostavitelem

Michal Šopík - Pořádný dům nemůže být nejlevnější
Kdo chce diskont, ať jde do Lídlu, pořádný dům nemůže být nejlevnější.

Pavel Nechanický: Američané obdivovali rychlost a preciznost
Přečtěte si rozhovor s hlavním inženýrem úspěsné dřevostavby Air House

Kde studovat dřevostavby?
Dřevostavby se u nás staví čím dál více a proto je potřeba kvalitní studium

Když se splní sen: Studentka pro svoji obec navrhla zastávku, která se úspěšně zrealizovala
Brněnská studentka navrhla autobusovou zastávku, kterou v její rodné vesnici následně i zrealizovali. Jak se lišil její návrh od finální realizace a co na novou zastávku říkají spoluobčané?