Etický kodex redakce
Naším cílem je poskytovat čtenářům kvalitní, důvěryhodný a srozumitelný obsah. Tento etický kodex definuje hodnoty a pravidla, jimiž se řídíme při každodenní redakční práci.
1. Nezávislost a nestrannost
Redakce jedná svobodně a nezávisle na politických, obchodních, náboženských nebo jiných vlivech.
Nepodléháme tlakům inzerentů, sponzorů ani jiných zájmových skupin. Veškerý obsah vytváříme bez vnějších zásahů.
2. Ověřování informací
Publikujeme pouze ověřené informace z důvěryhodných zdrojů. Při práci se zprávami ověřujeme fakta z
více nezávislých zdrojů a pokud není možné ověření, tuto skutečnost čtenáři sdělujeme.
3. Právo na odpověď a opravu
Pokud zveřejníme nepřesnou nebo chybnou informaci, co nejrychleji ji opravíme.
Každý má právo na odpověď nebo doplnění vlastního stanoviska, pokud byl v článku zmíněn.
4. Oddělení redakčního obsahu od reklamy
Reklamní a komerční sdělení jasně označujeme. Sponzorovaný nebo placený obsah je vždy odlišen od běžného redakčního textu.
5. Nevydáváme PR články
Na našem webu nenajdete žádný placený PR obsah. Všechny články vznikají jako výsledek
redakční práce bez zadání nebo ovlivnění třetími stranami. Redakční nezávislost je pro nás zásadní hodnotou.
6. Nepoužíváme umělou inteligenci pro psaní článků
Obsah vzniká výhradně rukama a hlavami redaktorů. Umělou inteligenci nepoužíváme k
vytváření nebo přepisování textů, abychom zajistili lidský pohled, novinářský úsudek a originální práci.
7. Respekt k soukromí
Ctíme právo na soukromí. Informace o soukromém životě osob zveřejňujeme pouze tehdy,
pokud jsou v přímém veřejném zájmu.
8. Etika v práci s obrazovým materiálem
Fotografie a videa neupravujeme tak, aby měnila význam nebo kontext. V případě ilustračních snímků uvádíme,
že se jedná o ilustrační fotografii. AI generovaný obsah je označen jako takový.
9. Ochrana zdrojů
Respektujeme důvěrnost zdrojů. Identitu informátorů nezveřejňujeme bez jejich souhlasu, zejména pokud by jim hrozilo ohrožení.
10. Transparentnost a střet zájmů
Členové redakce se vyhýbají střetu zájmů. Pokud by mohl vzniknout, čtenářům ho transparentně sdělíme.
Autoři článků nesmí psát o tématech, s nimiž mají osobní nebo finanční vazby.