HLEDEJ


ČLÁNKY ▸
KATALOG DOMŮ
FIRMY ▸
NÁSTROJE ▸

Diskuze na téma: Plastová okna do dřevostavby: Jaké mají výhody a nevýhody?

Před vložením Vašeho příspěvku doporučujeme se přihlásit. Pokud ještě nemáte účet, můžete se zdarma zaregistrovat. Komerční příspěvky nejsou dovoleny.


PŘEJÍT NA ČLÁNEKDALŠÍ DISKUSE

ZRUŠIT REAKCI

Text Vašeho příspěvku
Vaše jméno
Napište slovo dřevostavitel
ODESLAT


UživatelPříspěvek

Jiří Tesař
(nepřihlášený)
24. 06. 2024 ve 12:59

Já bych si dal hlavně pozor na to, koho vůbec oslovím s tímto dotazem natož pak s výrobou a konečnou montáží. Slyšel jsem, že je na trhu dost firem, které nakupují okna v Polsku, tady jim přidají pár šroubků, trochu dotáhnou a publikují to jako český kvalitní výrobek, který se s tím ale technicky nedá vůbec srovnávat.

Hodnocení příspěvku:

00

Rudolf Podlaha
(nepřihlášený)
15. 04. 2024 v 19:22

Co se týče otázky jaké jsou výhody a nevýhody, na to bych se zeptal ve specializované firmě která se tím zabývá. Většina poskytuje bezplatné poradenství. Nechaly jsme si vyměnit okna firmou CRP service, ale firem je na trhu spousta, můžete se zeptat kdekoliv.

Hodnocení příspěvku:

00

Ivanka
(nepřihlášený)
04. 01. 2024 ve 21:06

Také jsme se o tom právě bavili doma. Že když už se jednou bude dělat nějaká rekonstrukce a zbydou peníze tak se hned objednají k tomu a nainstalují i odkaz. Jasně, doma na baráku to máme, ale na chatu by se to taky hodilo. Nás budí sluneční svit sice až v 9 ráno, ale i to je někdy po posezení u ohně časně.

Hodnocení příspěvku:

00

Lukáš Nehera
(nepřihlášený)
26. 07. 2023 v 6:42

My máme okna od PKS okna a musím jim dát dobré hodnocení, protože vlastně za 8 let co je máme tak žádný problém. Okna mají kvalitní profil, takže i dobře těsnění a jsou tak vlastně i dobře zateplená.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

00

Lenka
(nepřihlášený)
22. 07. 2023 v 8:21

Od koho máte na své stavbě okna? U nás už totiž taky přišel čas, že by se to mělo začít řešit, tak si předem zjišťuji informace.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

00

Adéla Chrásková
(nepřihlášený)
27. 06. 2023 v 16:58

To je ono? Jaký máte přesně? Jste spokojen snimi? odkaz

Hodnocení příspěvku:

10

Ládik
(nepřihlášený)
19. 06. 2023 v 10:40

Souhlasím, když dřevostavbu, tak se vším všudy a to i s okny.

Hodnocení příspěvku:

20

Vladislav Středa
(nepřihlášený)
17. 06. 2023 v 10:53

Když už dřevostavba tak dřevěné okna z tvrdých dřevin, to mě bylo doporučené firmou co nám stavěla menší domek a neměnili bychom ani po čtyřech letech. Drevoastavba ING s.r.o. , já vím, uvidíme časem :-)

Hodnocení příspěvku:

30

Natálie
(nepřihlášený)
05. 05. 2023 ve 13:43

Také máme nově postavenou dřevostavbu a zvolili jsme plastová okna, jsou praktičtější na údržbu a cenově dobře dostupná, ale přitom velmi kvalitní. Řídili jsme se převážně kladnými ověřenými referencemi a ty splňovaly právě okna od firmy PKS Okna.

Hodnocení příspěvku:

00

Věra
(nepřihlášený)
27. 06. 2022 v 18:20

No by tedy máme v baráku také plastová okna, konkrétněji od odkaz a jsme opravdu spokojení. Nedovedu si představit situaci, na niž bych si stěžoval, protože všechno je perfektně tlumené, dokonalé, minimální. Jedná se o cenově dostupné řešení, které se člověku bude líbit jak funkčností, tak i designem.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

00

Marek
(nepřihlášený)
13. 05. 2020 ve 20:12

Za mě jsou dobrá plastová okna s trojsklem, nám v domě vyhovují, a vypadá to i líp než jsem si myslel. Každopádně si teď dejte bacha od koho je koupit, kamarádovi teď zrušili dodávku oken díky krachu firmy, nic příjemnýho když už v tom člověk má prachy.

Hodnocení příspěvku:

10

Jiří U.
(nepřihlášený)
28. 11. 2019 v 8:23

Dobrý den, souhlasím, na platových oknech není nic špatného když si dá člověk na začátku pozor při výběru, pokud někdo chce kvalitní plastová okna, měl by trvat na tom aby okna byla vyrobena z profilu třídy A, který je nejtlustší, a také dbejte na to aby okna byla vyrobena z prvoplastu, jelikož ten lépe drží ve svárech. Pokaždé chtějte znát původ oken, na trhu je mnoho překupníků kteří nemohou za kvalitu a původ ručit. Všechny tyto mnou zmíněn informace si nechte zapsat do kupní smlouvy, při případných nepříjemnostech budete v právu vy.

Hodnocení příspěvku:

60

Honza Fajkujs
(nepřihlášený)
20. 11. 2019 ve 13:20

zobrazit podnět k tomuto příspěvku

Plastové mají mnohem více výhod než nevýhod. Kdo s tím nemá problém, že v tak hezké dřevostavbě bude mít klasické plasty, tak nevidím žádný problém.

Hodnocení příspěvku:

30

Karel
(nepřihlášený)
24. 09. 2019 v 6:32

Plastová okna za mě určitě ano. Jsou bezúdržbová a při správném užívání a větrání vydrží dlouho. Teď jsem narazil na zajímavý článek na odkaz díky kterému jsem si uvědomil, že bych měl před zimou okna zkontrolovat, protože vloni jsem to nedělal.

Hodnocení příspěvku:

30

Jirka
(nepřihlášený)
05. 06. 2019 ve 21:35

Koupil jsem barvu na okna od dveře odkaz, je to velice kvalitní barva, která dobře drží a kryje.

Hodnocení příspěvku:

30

Mirek
(nepřihlášený)
04. 06. 2019 ve 20:22

Od kterého výrobce? jakou značku jste koupil? a zvládnu to sám?

Hodnocení příspěvku:

30

Jirka
(nepřihlášený)
03. 06. 2019 v 10:37

Určitě doporučuji koupit kvalitní barvu na okna, ale co je potřeba, tak dokonale okna očistit od stávající barvy, dostat se až na dřevo, po nanesení barvy neuškodí to ještě zatřít bezbarvým lakem, já jsem kupoval na okna barvu na okna od Holandského výrobce.

Hodnocení příspěvku:

30

Mirek
(nepřihlášený)
02. 06. 2019 ve 14:30

Nemáte prosím někdo zkušenosti s renovací dřevěných oken, které se začínají loupat? jakou barvu na to použít?

Hodnocení příspěvku:

30

Jakub
(nepřihlášený)
09. 11. 2018 ve 22:06

Moc díky za článek, asi jsem se rozhodl. Do plastových oken půjdu, připadají mi nejvhodnější, nejsnadnější manipulace i instalace. Také skvěle fungují. Po čase samozřejmě budou potřebovat seřízení, ale to nebude problém, budu si je totiž kupovat od firmy Pramos, což je velice uznávaný výrobce. Ti mi určitě rádi pomůžou, navíc mají zpracovaný velice hezký návod, jak na to, zde odkaz

Hodnocení příspěvku:

30

Ondřej
(nepřihlášený)
07. 11. 2018 v 15:01

Údržba. Nebo teda to, že u nich skoro žádná údržba není. Vlastně od té doby, co jsme u vekry koupili plasťáky, jsme je udržovali jen jednou do roka a to pravidelným adventním mytím. Jo je sice pravda, že plastová okna nevypadají tak reálně co se týče toho dřevěného vzoru, ale to neznamená, že nemůžou nevypadají hezky.

Hodnocení příspěvku:

30

Karla
(nepřihlášený)
19. 12. 2017 ve 20:53

Nic proti regionálním firmám, ale měla bych strach… Rozhodně bych spíše zvolila firmu s republikovým jménem a působností…

Hodnocení příspěvku:

6-1

Alka
(nepřihlášený)
22. 11. 2017 ve 20:23

Dobrý den, ano, okna jsou česká. Je to garantováno i smluvně. Navíc je možnost navštívit jejich závod - odkaz

Hodnocení příspěvku:

4-1

Jarka Hrubá
(nepřihlášený)
24. 10. 2017 v 9:00

Dobrý den, mám dotaz k tomu Světu oken… Česká výroba? Opravdu?

Hodnocení příspěvku:

5-3

Karel Bártík
(nepřihlášený)
13. 10. 2017 ve 14:28

Dobrý den, při výběru plastových oken pro nás bylo určující kde firma sídlí. Jsme z Kromeříže a tak jsme zvolili firmu V okno. Spolehlivost a výborná komunikace pro nás byly přidané hodnoty ;)

Hodnocení příspěvku:

5-2

Jarka Horáčková
(nepřihlášený)
21. 09. 2017 ve 13:25

Dobrý den, my jsme třeba chtěli okna plastová a české výroby. Na tom nám záleželo nejvíce. Proto jsme si taky vybrali firmu Svět oken, která nám český výrobek garantovala i smluvně. Dále se nám pak líbila nabídka jejich záručního a pozáručního servisu. Celková polupráce s nimi byla skvělá. Na začátku nám vše vysvětlili, řekli nám, jaká okna dělají a jaká doporučují nám. Realizace pak byla hotová do 6 týdnů.

Hodnocení příspěvku:

6-3

Jiří Vetchý
(nepřihlášený)
18. 08. 2017 ve 21:11

Pěkný den, rád bych Vás poprosil o zkušenosti a tipy při výběru oken. Okna chci měnit za plastová. Jakou firmu vybrat? Kolik se tak pohybuje cena? A na co si dát pozor při výběru? Děkuji.

Hodnocení příspěvku:

60

Marie Šmídová
(nepřihlášený)
04. 08. 2017 v 10:57

zobrazit podnět k tomuto příspěvku

Ludvík to shrnul hezky, akorát doplním, že i u hliníkových oken máte možnost dekorů v barvě dřeva, př: odkaz Jinak hliníková okna se opravdu používají spíše v kancelářských budovách či v budovách, kde je na ně větší zátěž. Vydrží déle a více, takže jsou spíše v těchto budovách, kde se s nimi neustále pracuje.

Hodnocení příspěvku:

50

Ludvík
(nepřihlášený)
25. 07. 2017 v 15:38

@Jiřina Stašová: - plastová okna jsou levnější, mají lepší izolační vlastnosti a vyrábí se i v dekoru dřeva, takže se lépe hodí do roubenky/dřevostavby. vydrží ale pravděpodobně méně než hliníková - hliníková mají dlouholetou výdrž (proto se používají například na průmyslové objekty), ale celkem špatné izolační vlastnosti (ve stručnosti - uniká skrze ně víc tepla, což je u obytného objektu nežádoucí), vždy na nich poznáte, že jsou hliníkové (nemají možnst "dekoru dřeva"), porovnání třeba tady: odkaz Potom existují ještě dřevohliníková okna? S tím ale nemám zkušenosti....

Hodnocení příspěvku:

4-2

Ondra
(nepřihlášený)
17. 07. 2017 ve 14:49

@Jiřina Stašová:V tomhle vám bohužel neporadím, o hliníková okna jsem se vůbec nezajímal. Myslím si ale že když zajdete na pobočku, ať už do vekry nebo někam jinam , tak vám tam poradí líp a řeknou vám něco více než já, nejsem žádný odborník.

Hodnocení příspěvku:

6-1

Jiřina Stašová
(nepřihlášený)
15. 07. 2017 v 11:46

zobrazit podnět k tomuto příspěvku

Prosím o vysvětlení rozdílu mezi plastovými a hliníkovými okny? Jaké mají vlastnosti? V čem se liší? Jaké mají přednosti? Děkuji.

Hodnocení příspěvku:

4-1

Ondra
(nepřihlášený)
13. 07. 2017 v 16:07

Podle mě je úplně jedno jestli dřevěná nebo plastová. Já osobně mám tedy dřevěná, líbí se mi víc, ale rozhodně plasťáky neodsuzuju. Dřevěná jsou sice o trošku dražší, ale možná o to zase kvalitnější, a není pravda že se o dřevěná okna musí nějak moc pečovat, sice mi u vekry řekli že je dobré je natřít třeba 2x ročně, ale mám je 3 roky a dělal jsem to jednou, a na okna stejně pořád vypadají jak když je přivezli.

Hodnocení příspěvku:

6-1

Luky
(nepřihlášený)
16. 06. 2017 ve 12:47

Já si myslím že když si člověk vybere plastová okna a dá si je v barvě dřeva které se mu do domu hodí, tak v tom není žádný problém, přesně takhle to mám i já, a bylo mi tak doporučeno od Vekry, a za to jsem byl rád už jen kvůli nižší ceně. Jsem rád že se o okna nemusím starat tak jak o dřevěná, protože přece jenom mám svých starostí dost, a přemýšlet nad okny se mi moc nechce. :D

Hodnocení příspěvku:

60

Laďka
(nepřihlášený)
13. 05. 2017 v 19:33

Zdravím, velmi nás zaujala společnost Oknoplastik, o které jsem se dočetla v článku na homelover.cz - odkaz. Máte někdo zkušenost? Díky, Laďka

Hodnocení příspěvku:

5-1

Michal M
(nepřihlášený)
28. 12. 2016 ve 14:13

Co se týká designu, tak pokud má plastové okno dřevěný dekor, z dálky nepoznáte rozdíl mezi plastovým a dřevěným oknem. U hliníkových oken se tyto dekory nedělají. Schválně jsem se podíval na stránky autora článku a mají tam napsáno, jak se ten dřevěný vzhled vyrábí: odkaz Osobně si myslím, že pokud okna splňují energetické požadavky, tak není důvod plastová okna vyřadit z výběru.

Hodnocení příspěvku:

5-2

Boby
(nepřihlášený)
28. 09. 2016 v 15:55

Jiří U.: Ne každý má jasné představy o tom co vlastně má chtít, takže co se týče plastových oken, děkuji za přesný příspěvek.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

6-3

Boby
(nepřihlášený)
28. 09. 2016 v 15:54

Honzo: Jak už se psalo, plast má pořád lepší izolační vlastnosti jako dřevo, nehledě na údržbu. Ale když už dřevostavbu o kterou se člověk stejně musí starat tak klidně i dřevo.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

5-3

Boby
(nepřihlášený)
28. 09. 2016 v 15:52

Pavel N: Pokud chceš vidět recenze na okna.eu tak mrkni sem: odkaz

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

7-2

Jiří U.
(nepřihlášený)
20. 09. 2016 v 15:05

Dobrý den, upřímně si myslím že plastová okna jsou vyhovující pro všechny tipy staveb. Jen jde dle mého názoru o to, aby okna byla kvalitní. Proto bych odporučil všem kdo chtějí zainvestovat do kvalitních oken, aby požadovali aby okna byla vyrobena z profilu třídy ‘‘A‘‘, ten je nejtlustší. Žádejte aby okna byla vyrobena z prvoplastu, ten nejlépe drží ve svárech. Požadujte znát původ oken, jelikož je na trhu mnoho překupníků, kteří nemohou za původ a kvalitu oken ručit. Všechny tyto informace si nechte zanést do kupní smlouvy, při případných problémech budete vy v právu.

Hodnocení příspěvku:

7-1

Honza Malý
(nepřihlášený)
29. 08. 2016 ve 23:28

Do dřevostavby je přeci blbost dávat plastová okna ne? jak by to pak vypadalo. Když už se člověk rozhodne pro dřevostavbu, tak nevidím důvod proč by měly být okna plastová. Navíc už dávno není pravda že by byly dřevěný okna nebo dveře méně kvalitní a tím pádem méně vydržely. Já mám moc dobré zkušenosti s odkaz kdo chce ještě více než jen dřevěná okna, tak mají v nabídce i dřevohliníková. Ty už asi opravdu hodně vyrží.

Hodnocení příspěvku:

6-2

Roman K.
(nepřihlášený)
28. 08. 2016 v 15:25

A pro Pavel N., pokud by jsi chtěl další recenze na okna.eu, tak zajdi na další fora, na netu je o nich psáno hodně.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

6-1

Roman K.
(nepřihlášený)
28. 08. 2016 v 15:24

Jak jste psali dole, pokud už si někdo pořídí roubenku, musí počítat s tím, že se o to bude starat, mnohem více jako o klasiku. Ulehčení v podobě plastových oken nemusí být špatné... Ale stále se bavíme o roubence, takže klidně i ty dřevěné mohou být fajn (pokud se počítá s přetíráním barvy..)

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

5-1

Roman K.
(nepřihlášený)
28. 08. 2016 v 15:21

Ano, mám podobné zkušenost. Řekli nám, že dodávka oken bude trvat zhruba 5 týdnů. Nakonec jsme čekali jen 4 a montáž provedli během jednoho dne.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

6-3

Dan
(nepřihlášený)
31. 07. 2016 ve 23:07

Firmu Okna.eu doporučuju, okna jsou z české a slovenské výroby, když jsme se s nimi domluvili na montáži tak byla během dne hotová a už při domluvě nám garantovali kdy bude vše hotovo včetně úklidu a přesně to tak i bylo

Hodnocení příspěvku:

70

Pavel N.
(nepřihlášený)
29. 07. 2016 ve 13:50

A ta firma Okna.eu je seriózní? Sháníme od koho nechat udělat, tak budu rád za info, díky.

Hodnocení příspěvku:

8-2

MichalZálešák
(nepřihlášený)
24. 07. 2016 v 17:37

Tím myslím, že zvolíš plast, nebo hliník akorát s tím, že si to pořídíš s dekorací - tak aby to vypadalo jako dřevěné. Když se mrkneš třeba na okna.eu na katalog dveří, tak uvidíš stovky možností.

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

6-3

Kolibka
(nepřihlášený)
24. 07. 2016 v 15:39

Nevím co myslíš tím vylepšit?

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

8-3

MichalZálešák
(nepřihlášený)
27. 06. 2016 v 19:09

To je právě to. Ono ta klasická plastová bílá, by tam nemusela opravdu pasovat, ale pokud si to necháte vylepšit, tak zdálky není poznat rozdíl, akorát si tím ušetříte mnoho starostí... Třeba jak píše Karel...

Hodnocení příspěvku:

11-1

PetrKlic
(nepřihlášený)
27. 06. 2016 v 18:46

Díky za komentář Michale. Dost mi to pomohlo. A podle mě není nesmysl použít do roubenky jiná než dřevěná okna...

Hodnocení příspěvku:

60

Karel
(nepřihlášený)
20. 06. 2016 ve 14:17

Já už bych šel jen do plastových oken. Před půl rokem jsem do novostavby nechal namontovat dřevěné okna a dveře od firmy REVITEX a do 3 měsíců mi barva na všech kusech popraskala. Už 3 měsíce se tahá reklamace a vypadá to na soud :(

Hodnocení příspěvku:

7-4

Paculik
(nepřihlášený)
23. 05. 2016 v 19:17

Mě teda taky nesedí plast do roubenky, ale když jsem koukal na ty okna.eu, tak to fakt vypadá jako by to okna a vchodové dveře byli opravdu ze dřeva...

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

6-2

MichalZálešák
(nepřihlášený)
22. 05. 2016 v 18:40

Když to zkrátím, tak poradili, slíbili, dodrželi a uklidili. Takže pohoda :)

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

8-2

PetrKlic
(nepřihlášený)
25. 04. 2016 v 19:47

A jak se Vám s nimi jednalo? Myslím tím, dodržení termínů, montáž, cena a popř., úklid atd. Děkuji

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

8-1

MichalZálešák
(nepřihlášený)
24. 04. 2016 v 19:19

2x do roka udržovat to bude možná ten problém. U kvalitních plastů se kromě pantů není o co starat. A podle mě plast, nebo plasthliník se dá vybrat a udělat tak, že to bude i dobře vypadat... Potvrzuji z vlastní zkušenosti - okna.eu - CLASSIC AE 76

Dřevostavitelův robot varuje: Pozor, autor tohoto příspěveku je pravděpodobně účelově vytvořen pro skryté reklamní sdělení propagující firmu nebo produkt.

Hodnocení příspěvku:

8-2

Josef
(nepřihlášený)
23. 07. 2015 ve 21:46

Já jsem teda už viděl i plastová okna na hezkých roubenkách. Já jsem roubenku stavěl, protože mám rád dřevo a přijde mi jako naprostá hloupost tam cpát okna plastová. Ale každého názor. Já jsem zvolil smrková dřevěná okna Vekra. A jsem spokojený. Roubenka vypadá, tak jak má a kvalita dřevěných oken je vynikající. O celý dům se taky musím starat, tak mi nepřijde problém i okna dvakrát do roka udržovat.

Hodnocení příspěvku:

15-1


ZOBRAZIT DALŠÍ DISKUSE